Borgesius is een familie met een stabiel en gezond bedrijf, omdat ze:
samen met partners de klant centraal stelt,
betere kwaliteit en versheid leveren tegen een concurrerende prijs,
voorop loopt met vernieuwende en innovatieve producten,
costleader is,
maatschappelijk verantwoorde beslissingen neemt,
een stabiele werksfeer heeft voor haar medewerkers.
"We willen de positie van ons erfgoed verbeteren en uitbreiden voor de volgende generatie."
Visie.
Versheid zorgt voor de beste beleving van smaak en kwaliteit. Versheid is een van de belangrijkste ingrediƫnten van brood. Dagelijks wordt productiecapaciteit optimaal ingezet om zo vers mogelijk brood te bakken.
De markt vereist onderscheidende en verrassende producten. Daarom is innovatie belangrijk voor de toekomst van de bakkerij en haar klanten. Borgesius blijft haar klanten verrassen met nieuwe producten die omzetgroei mogelijk maken. Borgesius is innovatief mede dankzij haar platte organisatiestructuur en daadkrachtig handelen. Met korte communicatielijnen is Borgesius in staat snel te reageren op trends in de markt en in een snel tempo nieuwe producten te ontwikkelen en in productie te nemen.
Omdat het bakproces volledig geautomatiseerd is kan de bakkerij dagelijks een constante en optimale broodkwaliteit garanderen. De techniek in de bakkerij is aangepast aan het specifieke karakter van het brood. Bij Borgesius gaat kwaliteit verder dan alleen het bakken; de kwaliteit komt ook terug in zorg voor verpakking en logistiek. Het logistieke netwerk is in eigen beheer.
Kwaliteit.
"een kwestie van afspraken, procedures en instelling"
Borgesius onderscheidt zich naar haar klanten toe door het leveren van kwalitatief hoogwaardige producten. Borgesius streeft ernaar om de consument elke dag weer van heerlijk vers brood te voorzien. Deze doelstelling kan worden bereikt door het leveren van smakelijke kwaliteitsproducten, geproduceerd met het milieu in het achterhoofd. Met betrekking tot de kwaliteit en productieprocessen, onderscheiden we drie belangrijke thema's in al onze activiteiten, deze drie thema's vormen de 'hoekstenen' van het begrip kwaliteit:
voedselveiligheid,
kwaliteit van het product,
verpakking en gebruiksgemak.
Een transparante supply chain is een belangrijk kwaliteitskenmerk van het beleid van Borgesius. Deze verantwoordelijkheid strekt zich uit tot en met de molenaar. Open, eerlijke en betrouwbare informatie in de gehele keten is een integraal onderdeel van het beleid van Borgesius.